• Minggu, 22 Mei 2022

Dosa Tak Terampuni, Dibantai Indonesia 4-1, Pelatih Timnas Malaysia Bersedia Undur Diri

- Senin, 3 Januari 2022 | 12:26 WIB
Pelatih kepala Timnas Malaysia Tan Cheng Hoe (Budi_S)
Pelatih kepala Timnas Malaysia Tan Cheng Hoe (Budi_S)

KLIKANGGARAN-- Pelatih kepala Timnas Malaysia Tan Cheng Hoe akhirnya bersedia melepas kursi kepelatihan di Timnas Malaysia.

Mundurnya Pelatih Timnas Malaysia itu tidak terlepas dari kegagalan pasukan Harimau Malaya bersaing di grup B Piala AFF Suzuki Cup 2020 yang baru saja usai.

Biang keroknya memuncak, setelah Timnas Malaysia dilibas tanpa ampun oleh Pasukan Garuda di laga terakhir Grup B dengan skor telak 4-1.

Netizen dan penggemar sepak bola Malaysia pun akhirnya geram. Mereka meminta Pelatih Timnas Malaysia mundur dari kursi kepelatihan. Para penggemar menyuarakan pada kolom-kolom komentar medsos resmi Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM). Bahkan tak segan-segan menyebut #FAMBangsat.

Baca Juga: Bukan dalam Drama Layangan Putus, Arnold Scharzenegger Selingkuh dengan Pembantunya

"Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), hari ini ingin memaklumkan bahawa ketua jurulatih kebangsaan, Tan Cheng Hoe telah membuat keputusan untuk melepaskan jawatannya," bunyi rilis resmi yang dikeluarkan oleh FAM.

Berikut rilis resmi dari federasi sepakbola Malaysia, FAM.

Cheng Hoe telah mengadakan perbincangan dengan pihak pengurusan FAM dan menyatakan hasratnya itu berikutan kegagalan skuad kendaliannya melangkah ke separuh akhir Piala Suzuki AFF 2020 di Singapura, baru-baru ini.

Selepas berbincang secara terbuka dari semua sudut, pihak pengurusan FAM akhirnya menghormati keputusan tersebut dan telah bersetuju untuk melepaskan Cheng Hoe menerusi persetujuan bersama kedua-dua pihak.

Halaman:

Editor: Insan Purnama

Tags

Artikel Terkait

Terkini

X